Reviews
Bardzo artystyczny filtr
Przetestowałem ten filtr na Samyang 85mm F1.2 i szerokim kącie, wkręca się idealnie, a następnie obraca się bez problemu, aby ukierunkować efekt. Ten typ filtra umożliwia złamanie płaszczyzny ostrości, dzięki czemu pasmo centralne nie jest naruszone (teoretycznie), a następnie boki, na których filtr dioptrii pełni rolę szkła powiększającego. Pozwala on na uzyskanie różnych efektów, takich jak złamanie ostrości po bokach obiektu, gdy scena jest odległa, ale pozwala również przywrócić obiekt do poziomu ostrości bliskiego makro, jednocześnie mając ostrość centralną w bardziej odległym punkcie. Można to zobaczyć dość wyraźnie na moim pierwszym zdjęciu testowym, gdzie mamy ostrą pierwszą płaszczyznę, a następnie rozmycie, a następnie ponownie ostrą płaszczyznę, a następnie ponownie rozmycie, na drugim mam gałąź makro po ostrej stronie (w miarę możliwości), a następnie ostrość 15 m dalej w środku. Efekt jest zatem symetryczny w zależności od orientacji szczeliny w filtrze, wystarczający, aby umieścić element blisko ziemi w trybie krajobrazowym, a także skupić się na horyzoncie i rozmyć to, co znajduje się między 2 płaszczyznami. Po wystąpieniu pewnych ograniczeń przy aperturze F1.2 prawie niemożliwe jest uzyskanie najmniejszej ostrości gdziekolwiek i niezależnie od odległości ogniskowania z tym filtrem, zszedłem do F2.8 dla tych zdjęć i nawet wtedy występuje silny efekt dyfuzji, szczególnie przy podświetleniu. Przy dłuższej ogniskowej filtr ma tendencję do lepszego wtapiania się w obraz, podczas gdy przy szerszym kącie zacznie być bardziej wyraźny pod względem rozgraniczenia między szkłem z każdej strony a pustką. Przy oświetleniu z przodu lub bardzo nieznacznie poza polem, które jest skierowane na obiektyw, możemy również mieć gry flar i odbicia/załamania. Z pomysłami będzie całkiem sporo interesujących rzeczy do zrobienia z nimi, więc.
02.09.2024