82 mm zmienny filtr ND ND3-ND1000, ultracienki HD, z dwustronną 28-warstwową nanopowłoką, seria Nano-X

Kod produktu: KF01.2012

  • 489.5
Ogólnie 4.9   99
Reviews
5
Ładny i wytrzymały filtr, łatwy w obsłudze nawet w rękawiczkach
Używam wersji 52 mm z obiektywem Sigma C 35 mm/1.4 dla Sony i dlatego mogę o nim powiedzieć tylko kilka słów. W skrócie: (+) dobra ostrość i trwałość kolorów (+) dobre wykonanie i wyczucie (+) ulepszona regulacja za pomocą dźwigni uchwytu (bez problemu nawet w zimne dni w rękawiczkach) (+) bezstopniowa i uniwersalna (+) ładne i praktyczne skórzane etui do przechowywania Najpierw zadałem sobie pytanie, jak wygląda ostrość i trwałość kolorów przy użyciu filtra ND o zmiennej gęstości. Miałem w przeszłości tak złe doświadczenia z innymi produktami, że ostatecznie używałem tych filtrów tylko w ekstremalnych sytuacjach awaryjnych. Można uzyskać tak dobre rezultaty za pomocą filtrów ND. Czy nie byłoby miło nie musieć nosić ze sobą 5 różnych filtrów i nadal uzyskiwać dobre rezultaty? Oprócz używania do filmowania filtr jest szczególnie interesujący w przypadku długich ekspozycji (np. w wodzie) i zdjęć z otwartym odblaskiem w świetle słonecznym. Filtr jest łatwy w użyciu we wszystkich trzech przypadkach. Trzeba tylko pamiętać, że nie można już używać osłony obiektywu ze względu na małą dźwignię uchwytu. Ta dźwignia jest tak łatwa w użyciu, że możesz również używać i zmieniać filtr ND podczas filmowania. Nie zauważysz żadnego drgania na statywie. SHARPNESS jest zaskakująco dobra i nie byłem w stanie określić zmian kolorów/przebarwień/itp. Dlatego jest tu duży plus. Wartość ND można regulować w sposób ciągły. Oznacza to jednak również, że rzeczywista wartość nie jest dostrzegalna. Jest skala z małymi kwadratami, które są na właściwym miejscu, nawet gdy filtr jest przykręcony - ale to nie zastępuje precyzyjnych informacji. Więc jeśli chcesz pozwolić niedoświadczonemu matematykowi wyjść i obliczyć dokładnie, jak możesz/musisz dostosować czas otwarcia migawki i przysłonę, będzie to tutaj trudne. Dla mnie osobiście jednak nie ma to znaczenia w praktyce. Po prostu poświęcam kilka minut więcej czasu i w razie wątpliwości uzyskam pożądany rezultat, próbując go. Szczególnie podczas filmowania mogę jednak już zobaczyć, jaki jest wynik w podglądzie na żywo, a tutaj filtr jest używany tylko do dostosowania końcowej ekspozycji. Również do tego celu służy bardzo dobrze. Wykonanie jest wysokiej jakości. Filtr nie jest najlżejszy ani najcieńszy, ale wygląda na bardzo solidny, jest lekki, ale nie za łatwy, a przede wszystkim gwint można przykręcić bez zaczepiania i przechylania, które są powszechne w przypadku filtrów. Element uchwytu nakręcanego podkreśla wysoką jakość filtra i w szczególny sposób wspiera już przyjemne odczucie. Uważam również, że stylowe skórzane etui jest udane. Jest bardzo dobrze zaprojektowane, a filtr można łatwo wyjąć z torby i nie trzeba bawić się prostym mechanizmem. Wystarczy pociągnąć za pasek z boku, który przebiega przez torbę i w ten sposób wypycha filtr do góry. Wniosek: Dobry filtr, który daje zaskakująco dobre rezultaty i jest bardzo przyjemny w użyciu. Wykonanie i jakość przekładają się na bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
23.04.2023