Reviews
Łatwy do zakładania i zdejmowania, gimbal działa, w zestawie dobre pudełko
Mój Mini3Pro działa z tymi filtrami idealnie, gimbal nie ma z nimi problemów, pudełko na filtry jest solidne i nie ma ryzyka uszkodzenia, jeśli ma się zapasowe śmigła. Łatwo je wymienić. Nie zauważyłem żadnych przebarwień spowodowanych filtrami ND na obrazie. To właściwie mówi wszystko, ten zestaw jest wyraźnie zalecany do Mini3 Pro. Ale teraz pytanie: dla kogo i do czego są zalecane te filtry? Mówiąc prościej, dla każdego, kto nie chce, aby jego nagrania wyglądały jak wideo, ale jak film. Jaka jest różnica? W tak zwanym rozmyciu ruchu. Kiedy filmujesz dronem w południe w słoneczny zimowy dzień, gdy pada śnieg, kamera ustawia się na ekstremalnie krótki czas ekspozycji ze względu na jasność. Każdy obraz jest naświetlany tylko przez x-tysięczną część sekundy. Jeśli później zatrzymasz wideo i spojrzysz na poszczególne klatki, każdy pojedynczy obraz jest ostry jak brzytwa, bez względu na to, jak szybko leciałeś. To właśnie ta całkowita ostrość poszczególnych obrazów tworzy wygląd wideo, który często jest postrzegany jako tani. Wygląd filmu ma rozmycie ruchu, tzn. szybko poruszające się elementy w ujęciu, np. na pierwszym planie z bliska, są nieco rozmyte na poszczególnych obrazach. W rezultacie szybki ruch obiektów podczas odtwarzania filmu staje się bardziej płynny dla oka. Na pojedynczym obrazie można jednak zobaczyć rozmycie szybko poruszających się obiektów. Ten typ nagrywania jest również bardziej podobny do patrzenia na nasze oczy. Obraz staje się bardziej naturalny. Aby uzyskać ten efekt, wymagane są filtry ND. Aby uzyskać wygląd filmu, regułą jest, że należy podwoić liczbę klatek na sekundę, aby uzyskać pożądany czas ekspozycji. Tak więc, jeśli nagrywasz wideo z szybkością 30 klatek na sekundę, docelowy czas ekspozycji wynosi 1/60 sekundy na klatkę. Przy 60 klatkach na sekundę odpowiada to 1/120 itd. To jest przewodnik, możesz eksperymentować i osiągnąć interesujące rezultaty. W nasze czyste zimowe popołudnie nad śniegiem, o wiele za dużo światła wpada do aparatu w ciągu 60 sekundy, a obraz całkowicie przyćmiewa. Jeśli teraz założysz na kamerę filtr ND o wysokiej wartości, np. 64 lub nawet 1000, filtr przyciemni obiektyw. Pozwala to ustawić kamerę na 60-ty czas ekspozycji, filtr przepuszcza mniej światła do kamery, a obraz wygląda dobrze... ale z rozmyciem ruchu spowodowanym przez 60-tą część sekundy czasu otwarcia migawki. To, który filtr ND jest właściwy, zależy od doświadczenia. Zasadniczo wyższa liczba oznacza większe przyciemnienie obiektywu. Filtry ND są zatem potrzebne, jeśli chcesz tworzyć bardziej naturalnie wyglądające filmy, które obejmują szybki ruch. Dobrym przykładem jest szybki przelot nad polem rzepaku z pięknymi żółtymi kwiatami w odległości zaledwie kilku centymetrów wysokości. Musisz sam wiedzieć, czy wolisz wygląd filmu, czy wideo. Oba mogą mieć swój własny urok. Ale jeśli chcesz uzyskać wygląd filmu... mogę polecić ten zestaw filtrów.
07.05.2023