Reviews
Imponujący filtr za $$
To jest recenzja 77mm K&F Concept Nano-K Series ND2-32. Pierwsze wrażenia są takie, że jest to bardzo dobrze wykonany filtr za tę cenę. Obudowa wykonana jest z aluminium i ma matowe anodowane wykończenie. Gwintowany pierścień tylny jest pięknie radełkowany. Pierścień obrotowy posiada bardzo delikatne radełkowanie na przedniej krawędzi. Na krawędzi znajdują się kropki różnej wielkości, które wskazują liczbę przysłon (1-5) redukcji ekspozycji. Liczby byłyby trochę ładniejsze, ale punkty nie są trudne do rozszyfrowania. Obrotowa soczewka przednia ma większą średnicę niż tylna. Powinno to zminimalizować winietowanie na obiektywach szerokokątnych. Jeśli jednak planujesz układać filtry jeden na drugim, pamiętaj, że średnice gwintów są różne. W wersji 77 mm średnica przednich gwintów wynosi 82 mm. Filtr łatwo wsuwa się w obiektyw bez żadnych śladów klejenia, co często zdarza się w przypadku niedrogich filtrów z aluminiowymi oprawkami. Po zmontowaniu przedni pierścień można łatwo obracać i posiada stałe ograniczniki w pozycjach 1 i 5 ograniczników. Całkowity obrót od pozycji minimalnej do maksymalnej wynosi nieco mniej niż ¼ obrotu. Zakres 1–5 stopni jest odpowiedni w jasnych warunkach oświetleniowych, gdzie potrzebny jest dłuższy czas otwarcia migawki, aby zsynchronizować błysk wypełniający, lub szersza przysłona, aby lepiej oddzielić obiekt od tła. Jeśli potrzebujesz wyjątkowo długich czasów naświetlania, aby uzyskać wyjątkowo jedwabiste efekty wody, K&F oferuje wersję zmienną z 2-9 stopniami, a także stałe filtry ND z 16 i 20 stopniami. Oznaczenia stopu na krawędzi filtra wydają się dość dokładne. W trybie priorytetu przysłony czasy otwarcia migawki były bardzo zbliżone do oczekiwanych. Z ustawienia 5 przysłon, prędkości wynosiły 1/8, 1/20, 1/40, 1/80 i 1/160. A usunięcie filtra dało prędkość 1/320. Przebarwienia to wada wielu filtrów ND. W wizjerze lustrzanki cyfrowej filtr ten wydaje się wytwarzać subtelną zielonkawo-żółtą poświatę. Co zaskakujące, to zabarwienie jest widoczne tylko na moich obrazach testowych przy niższych ustawieniach gęstości. W punkcie 3-stopniowym balans kolorów jest dość neutralny. Ogólnie nie jest to zły występ.
16.02.2024