Reviews
5
Filtr doskonałej jakości i brak zmiany koloru!
OGÓLNE WRAŻENIE Jest to filtr podobny do bardzo popularnych filtrów „Black Pro Mist” stosowanych w filmach. Istnieje wiele powodów stosowania tego typu filtrów: - Wygładzanie całego obrazu przy zachowaniu ważnych szczegółów - Wygładzanie przejścia od jasnych i ukrytych obszarów do otaczających obszarów (w zasadzie tworzenie „poświaty” wokół jaśniejszych obszarów). obszary). – Kiedy na ekranie pojawiają się ludzie, pomaga to ukryć niedoskonałości skóry i uzyskać klasyczny hollywoodzki wygląd w stylu vintage. Przy tej intensywności 1/4 naprawdę tworzy delikatny efekt vintage, ale jeśli wybierzesz opcję pełnego rozproszenia, może stworzyć bardzo marzycielski efekt. Decyzję tę należy podjąć ostrożnie, ponieważ tego typu efektu nie można cofnąć po opublikowaniu, ale jest on zakorzeniony w obrazie. Z drugiej strony tego typu efektu nie da się osiągnąć przy tej samej jakości w post-edycji. Tak naprawdę jest to decyzja, którą należy podjąć na planie filmowym (najlepiej przedyskutowaną PRZED planem filmowym pomiędzy reżyserem a operatorem). JAKOŚĆ Jakość wykonania jest bardzo dobra. Sam filtr wykonany jest z wysokiej jakości szkła i jest przymocowany do metalowej gwintowanej ramy. W zestawie znajduje się również bardzo solidna metalowa nasadka ochronna z gwintem. Pamiętaj, że nasadka jest gwintowana i dlatego nie zapewnia „szybkiego zwolnienia”. Dlatego zakładanie i zdejmowanie nakładki z filtra zajmuje trochę czasu, co może być mało praktyczne w niektórych sytuacjach, gdzie liczy się szybkość pracy. Filtr i zakrętka idealnie mieszczą się w praktycznym, twardym etui. Jeśli chodzi o optykę, poświęciłem trochę czasu na wykonanie pomiarów za pomocą światłomierza i kolorymetru i w rezultacie stwierdziłem, że przy intensywności 1/4 ten czarny filtr dyfuzyjny pochłania 1/3 stopnia (twoje zdjęcie staje się nieco ciemniejszy). Od strony kolorystycznej spisuje się bardzo dobrze, gdyż nie zauważyłem zmiany koloru spowodowanej działaniem filtra. WNIOSEK To bardzo dobry filtr! To, że nie powoduje zmiany barwy i zajmuje tylko około 1/3 zatrzymania światła, sprawia, że ​​przypomina filtr, który mam innego producenta, ale o innej średnicy. Oznacza to, że mogę używać obu obiektywów w tej samej pracy, nie martwiąc się o przeciążenie postprodukcji możliwymi do uniknięcia korektami i korektami od ujęcia do ujęcia w przypadku korzystania z różnych obiektywów.
Filtr doskonałej jakości i brak zmiany koloru!
20.09.2023