Reviews
Lassen sich problemlos aufsetzen und entfernen, Gimbal funktioniert, gute Box dabei
Mój Mini3Pro doskonale współpracuje z tymi filtrami, gimbal nie ma z nimi żadnych problemów, pudełko na filtry jest solidne i nie zaszkodzi mieć zapasowe śmigła. Można je łatwo zmienić. W nagraniu nie zauważam przebarwień od filtrów ND. To mówi wszystko, ten zestaw jest wyraźnie zalecany dla Mini3 Pro. Ale teraz pytanie: dla kogo są zalecane te filtry i po co? Mówiąc prościej, dla każdego, kto nie chce wyglądać jak film, ale chce wyglądać jak film na swoich nagraniach. Co za różnica? W tak zwanym rozmyciu ruchu. Jeśli filmujesz dronem w słoneczny zimowy dzień ze śniegiem w południe, kamera dostosowuje się do wyjątkowo krótkiego czasu naświetlania ze względu na jasność. Każde zdjęcie jest naświetlane tylko przez jedną tysięczną sekundy. Jeśli następnie zatrzymasz wideo i spojrzysz na klatki, każda klatka jest ostrym jak brzytwa zdjęciem, bez względu na to, jak szybko lecisz. To właśnie ta pełna ostrość poszczególnych obrazów tworzy wygląd wideo, który często jest postrzegany jako tani. Wygląd filmu ma rozmycie ruchu, tzn. szybko poruszające się elementy w nagraniu, np. na pierwszym planie, gdy jest bardzo blisko, są nieco rozmyte na poszczególnych obrazach. Dzięki temu szybki ruch obiektów w ruchomym filmie jest płynniejszy dla oka. Na pojedynczym obrazie widać jednak rozmycie szybko poruszających się obiektów. Ten rodzaj zapisu odpowiada również bardziej temu, jak widzą nasze oczy. Obraz staje się bardziej naturalny. Aby osiągnąć ten efekt, potrzebujesz filtrów ND. Aby uzyskać wygląd filmu, istnieje praktyczna zasada, że należy podwoić liczbę klatek na sekundę, i w ten sposób uzyskuje docelowy czas ekspozycji. Więc jeśli kręcisz wideo z szybkością 30 kl./s, docelowy czas ekspozycji to 1/60 sekundy na klatkę. Przy 60 fps odpowiadających 1/120 itd. To jest przewodnik, możesz eksperymentować i uzyskiwać interesujące wyniki. Podczas naszego pogodnego zimowego popołudnia nad śniegiem do aparatu w ciągu 60 sekundy wpada o wiele za dużo światła i obraz jest całkowicie prześwietlony. Jeśli teraz założysz na aparat filtr o wysokim ND, na przykład 64 lub nawet 1000, filtr przyciemni obiektyw. Pozwala to ustawić aparat na 60. czas naświetlania, filtr oznacza, że do aparatu wpada mniej światła, a zdjęcie wygląda dobrze… ale z rozmyciem ruchu spowodowanym 60. sekundą czasu naświetlania. To, który filtr ND jest właściwy, zależy od doświadczenia. Ogólnie rzecz biorąc, wyższa liczba wskazuje na większe przyciemnienie soczewki. Filtry ND są również potrzebne, jeśli chcesz tworzyć bardziej naturalnie wyglądające filmy zawierające szybki ruch. Dobrym przykładem jest lot nad polem rzepaku z pięknymi żółtymi kwiatami na wysokości zaledwie kilku centymetrów. Musisz sam zdecydować, czy wolisz wygląd filmu, czy wideo. Oba mogą mieć swój własny urok. Ale jeśli chcesz filmowego looku... to mogę polecić ten Zestaw efektów. Musisz sam zdecydować, czy wolisz wygląd filmu, czy wideo. Oba mogą mieć swój własny urok. Ale jeśli chcesz filmowego looku... to mogę polecić ten Zestaw efektów. Musisz sam zdecydować, czy wolisz wygląd filmu, czy wideo. Oba mogą mieć swój własny urok. Ale jeśli chcesz filmowy wygląd...
29.11.2022