Reviews
Dobry i zły
1) Wszystkie moje obiektywy Zuiko znajdują się zbyt daleko od matrycy – ostrość nieskończoności ma miejsce, gdy ich skala odległości wynosi około 7 metrów. Nie jest to problem przy manualnym ustawianiu ostrości, ale nie mogę polegać na stopie Infinity tubusu obiektywu. To dobrze, że Sony a6000 ma Focus Peaking i Ficus Magnification - są one absolutnie niezbędne do ręcznego ustawiania ostrości w Infinity za pomocą tych adapterów.2) Wszystkie moje obiektywy Zuiko można ustawić bardziej precyzyjnie niż na korpusie OM. To trochę kompensuje problem z nieskończonością ostrości. :-)3) Wszystkim moim zabytkowym obiektywom zmiennoogniskowym brakuje rozdzielczości, którą może zarejestrować czujnik Sony a6000 24 MP. Są po prostu miękkie, nawet pośrodku przy f/8, mimo że były błotniste niż dopuszczalne na kliszy.4) Tylko pięć moich stałoogniskowych Zuiko jest w stanie sprostać zadaniu: 50mm f/1.8, 50mm f/3.5 Macro, 55mm f/1.2, 200 mm f/4 i 300 mm f/4,5. Reszta jest zbyt miękka, szeroko otwarta, ale śmiesznie lepsza na f8. 50 mm f/3,5 Macro i 200 mm f/4 są spektakularne w przypadku Sony a6000 (przy odpowiednikach 77 mm i 308 mm).5) Adapter do mocowania OM na E zapewnia około 1/2-stopniową utratę prędkości w porównaniu z klasycznymi obiektywami , podobnie jak każda rura przedłużająca. To żaden problem, dzięki dobrej jakości high-ISO.6) Wiele soczewek przeznaczonych do czujników cyfrowych jest zaprojektowanych tak, aby dostarczać światło jak najbardziej prostopadle - aby uniknąć „fioletowych obwódek” CA (aberracja chromatyczna) obserwowanych w soczewkach które zostały zaprojektowane do filmu. Dostaję dużo CA w rogach kadru, ale łatwo to naprawić w Photoshopie. Uwaga: nie ma CA strzelając przy f/8 zamiast szeroko otwartego. Na koniec: Później kupiłem adapter Fotodiox i adapter Fotodiox Pro dla porównania i stwierdziłem, że są one zasadniczo identyczne pod względem jakości i funkcji, jak dotąd, z wyjątkiem ostrzy, które łączą adapter z korpusem aparatu, są około dwa razy grubsze z tym adapterem K&F Concepts i adapter Fotodiox Pro, gdzie ostrza do tego adaptera Fotodiox są dość cienkie - co prowadzi mnie do przekonania, że ten adapter K&F Concepts (lub adapter Fotodiox Pro) byłby lepszym wyborem podczas montażu ciężkiego obiektywu (lub być może dowolnego obiektywu). W przeciwnym razie najważniejszą różnicą jest ich waga. Aluminiowy i mosiężny adapter K&F Concepts waży 3,5 uncji. Aluminiowy adapter Fotodiox waży 3,2 uncji. a Fotodiox Pro waży 3,1 uncji. Zobacz zdjęcia... Wszystkie trzy adaptery mają długość 33 mm, od mocowania korpusu do mocowania obiektywu, i znowu wszystkie skupiają się daleko od Ininfity. Ponownie, ostrza, które łączą adapter z korpusem aparatu Sony, mają tę samą grubość dla Fotodiox Pro i K&F Concepts, ale są znacznie cieńsze (z jakiegoś powodu) z adapterem Fotodiox. Co dziwne, wszyscy czują się tak samo podczas mocowania obiektywów lub mocowania do korpusu aparatu. Gdybym musiał to zrobić od nowa, a pieniądze nie byłyby problemem, kupiłbym Fotodiox Pro, ponieważ jest najlżejszy z trzech w 3,1 uncji w porównaniu z 3.2 i 3.5 uncji i mając grube ostrza, a nie chude ostrza. Ale K&F Concepts ma najlepszą cenę, grube ostrza podobne do Fotodiox Pro, ale ważące 3,5 uncji. zamiast 3,1 uncji. Unikałbym adaptera Fotodiox ze względu na cienkie ostrza, które są przymocowane do korpusu aparatu - nie budzą one zaufania. Ponownie,
28.11.2016